KONFLIKT „Kto się lubi, ten się czubi”.
Cel szkolenia:
poznanie definicji i pojęć związanych z konfliktem.
zrozumienie mechanizmów konfliktu, jego typów i etapów eskalacji.
sprawdzenie własnego zachowania w sytuacjach konfliktowych, predyspozycji do zarządzania konfliktem i jego rozwiązywania.
Umiejętności i korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
zdobycie wiedzy na temat konfliktu i jego źródeł.
umiejętne diagnozowanie konfliktu w poszczególnych jego fazach.
poznanie i praktyczne zastosowanie narzędzi zarządzania konfliktem.
skuteczne stosowanie metod rozwiązywania konfliktu i budowania trwałego porozumienia.
wypracowanie własnych metod dochodzenia do porozumienia.
Dla kogo - przeznaczenie szkolenia:
Dla wszystkich, którzy chcą poznać specyfikę konfliktu aby zwiększyć swoje szanse i umiejętności na jego rozwiązywanie.
W organizacji: Dla managerów, pracowników działów HR, project managerów, osób kierujących grupami lub zespołami. Dla stron sporów zbiorowych oraz przedstawicieli np. związków zawodowych.
Metody szkolenia oraz materiały:
Szkolenie w formie warsztatu interaktywnego, ćwiczenia na przykładach biznesowych, wykłady, symulacje, odgrywanie ról, udzielanie informacji zwrotnej uczestnikom. Możliwość pracy z prawdziwymi przypadkami dotyczącymi danej grupy / organizacji.
Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej i papierowej.
Opis szkolenia oraz plan ramowy (omawiane zagadnienia):
Szkolenie w formie modułowej, składające się z 3 modułów zawierających część teoretyczną, ćwiczenia i pracę na przykładach biznesowych.
Moduł I – teoria dotycząca konfliktu
co to jest konflikt? Definicja konfliktu. Przykłady
co nam daje konflikt?
wzorzec i poziomy konfliktu. Przykłady, ćwiczenia
etapy eskalacji konfliktu – do czego to może prowadzić…
Moduł II – omówienie poszczególnych etapów konfliktu
koło konfliktu Moore’a. Jak rozpoznać typ konfliktu?
cykl konfliktu
trójkąt satysfakcji
trójkąt umiejętności
Moduł III – praktykowanie metod pozasądowego rozwiązywania konfliktu
atakuj problem nie ludzi
pozasądowe sposoby rozwiązywania konfliktów
mediacje
facylitacje
negocjacje
Każdy moduł kończy się omówieniem i podsumowaniem prezentowanych treści.
Czas trwania: Min. 6 godzin lub 1,5 dnia szkolenia
Sugerowana ilość uczestników: Grupa od 10 do 14 osób.