ETYKIETA BIZNESU – SAVOIR VIVRE, opis szkolenia
Etykieta biznesu – savoir vivre, ma swoją specyfikę, choć wiele jej elementów pochodzi wprost z zasad etykiety towarzyskiej. Zachowania zgodne z jej
zasadami pomagają i są bardzo znaczące, we wszelkiego rodzaju relacjach służbowych i prywatnych. Niezależnie od tego na jakim stanowisku się znajdujesz,
postępowanie zgodne z zasadami etykiety biznesu w połączeniu z troską, szacunkiem i uczciwością wobec innych, jest obecnie obowiązującym standardem
w kontaktach biznesowych.
Ze względu na coraz większą współzależność i integrację państw, społeczeństw, gospodarek i kultur oraz międzynarodowy charakter działalności biznesowej,
wiele korporacji wymaga od swoich pracowników znajomości savoir vivre‘u, co w dłuższej perspektywie ma bezpośrednie znaczenie w rozwoju także Twojej
kariery zawodowej, możliwości zmiany pracy czy awansu. Dobre maniery oraz właściwy styl życia, są czynnikami decydującymi o karierze zawodowej.Twój
wygląd zewnętrzny oraz swoboda zachowania, stanowią klucz do sukcesu. Nienaganne maniery pracowników, są postrzegane przez wiele przedsiębiorstw
jako sposób na nawiązanie długotrwałych więzi z klientami. Warto wiedzieć, że samo wyrażenie savior vivre, pochodzi z języka francuskiego i można je
przetłumaczyć jako Sztuka Życia. Niezbędnymi jej elementami są, kultura osobista i kultura współżycia w grupie, które kreują dobre obyczaje i dobre
zachowania.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
pozyskanie wiedzy dot. ważności zagadnień związanych z etykietą biznesu
poznanie zasad etykiety towarzyszących spotkaniom biznesowym
zasady „dress codu” w biznesie w kontaktach służbowych
jak wywrzeć i utrzymać „pierwsze dobre wrażenie”
znajomość zasad precedencji służbowej
poprawność w bezpośrednich kontaktach biznesowych
prowadzenie poprawnej korespondencji biznesowej
faux pas w kontaktach służbowych
świadomość różnorodności kulturowej w biznesie
ćwiczenie i stosowania zasad etykiety biznesu w kontaktach służbowych
Komu dedykowane jest szkolenie:
Szkolenie adresowane jest do osób, które reprezentują firmy na spotkaniach biznesowych, są przedstawicielami handlowymi, występują publicznie, utrzymują
kontakty służbowe z kontrahentami i partnerami biznesowymi oraz dla tych wszystkich, którzy chcą zmienić lub poprawić swój wizerunek biznesowy aby
świadomie kierować swoim rozwojem zawodowym.
Metodyka szkolenia
interaktywne warsztaty , studium przypadku i ćwiczenia aktywizujące do nauki
inspirujące przykłady i historie dotyczące etykiety biznesu
praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów
wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi
Ramowy program szkolenia
Kontakty osobiste
wchodzenie do pokoju służbowego
powitanie i przedstawianie się
rozmowa biznesowa, formy zwracania się w rozmowie
rozmowa telefoniczna
wręczanie/przyjmowanie prezentów
wychodzenie ze spotkania, pożegnanie
sytuacje niezręczne (faux pas)
różnorodność kulturowa w kontaktach biznesowych
Korespondencja służbowa
listy, korespondencja mailowa
zaproszenia, życzenia
Wizytówki
karta wizytowa
rodzaje kart wizytowych
wręczanie/przyjmowanie wizytówek
Ubiory służbowe - DRESS CODE
podstawowe typy ubioru służbowego
dodatki do ubioru służbowego
błędy w ubieraniu się
Trudne i nietypowe sytuacje w kontaktach służbowych
studium przypadku
pytania uczestników dot. konkretnych sytuacji
Wokół stołu
organizacja przyjęć
aranżacja stołu na przyjęcia
zastawa stołowa
rodzaje przyjęć
Opracowanie/Projekt©: Marzena Suchocka
Prowadzenie: Marzena Suchocka
Kontakt: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , tel.: (+48) 693 08 47 47